Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak můj anděl strážný tančil se smrtí tango

„Jsi dnes smutný.“ Řekl motýl. Anděl seděl na okraji postele, chvíli motýla pozoroval a potom se zadíval mlčky do země. Křídly se držel, jakoby mu byla zima.

 

„Nejsem smutný, jen nastal můj a její čas.“ Odpověděl a dál hleděl na tmavou podlahu, která byla zanedbaná a špinavá.

„Ona už to ví?“ Zeptal se motýl a opatrně se posadil na tmavou stěnu.

„Za chvilku se to dozví.“

„Máte nádor velikosti…“

Doktor mluvil a mluvil, nevím, co říkal. Tvářil se velmi vážně. V ruce držel papíry, na které občas okem koukl. Nevnímala jsem jeho slova, ale připadala mi něžná, opatrná, vtřícná. Občas si prstem narovnal brýle.

Jsem přesvědčená, že nemluví o mně. Já a nádor? JÁ A NÁDOR!!! Vyšetření, operace, okamžitý nástup, léčba…co to říká?

Akvárium. Má hlava byla jako zavřená v akváriu a nevnímala vůbec nic. Oči viděly pouze lékaře, který otevírá pusu a tváří se velmi vážně.

„Musím do práce. Nic mi není. Musím jet do práce!“ Skočila jsem mu do řeči. Vytěsnila jsem vše. Nevím, jak jsem se dostala z ordinace a jak dojela do práce. Zapnula jsem si počítač, udělala si hrnek horké kávy a začala pracovat. Mé ráno neexistovalo. Vypařilo se. Zmizelo.

Z ničeho nic se otevřely dveře. Byly slyšet kroky a praskání staré podlahy. Anděl zvedl oči. Věděl, že přišla. Neměla kosu a nešel z ní strach. Pomalým krokem došla až k posteli, natáhla ruku a čekala. Anděl povolil sevřená křídla, postavil se a pohlédl jí do očí. Koutky na její tváři se lehce zvedly, jako náznak jemného úsměvu. Hlavou kývla a úsměv se jí rozplynul do vážného výrazu. V tu chvíli anděl pochopil, že to bylo vyzvání k tanci…

Prsty mi zkameněly, klávesnice zmrzla na kus ledu. Zastavil se čas, přestal existovat prostor, zhaslo slunce, vypnul se můj svět. Došlo mi, že za mnou stojí smrt a během sekundy se mi promítl celý můj život…

„Políbí mě na čelo a mé oči, které se stále smály, zhasnou. Úsměv, který jsem celý život rozdávala, zemře.“ Začaly mi po tváři téci slzy. Došlo mi, že jsem těžce nemocná. Došlo mi, co mám v mém těle. Došlo mi, že musím zpět za lékařem.

V otevřeném tichu, jsem uvnitř sebe křičela: „Bože!!! Proč já? PROČ JÁ!!!!!! P r o č  j á . . . . .?

Od pěti hodin ráno, mě chystali k odjezdu na sál. Dívala jsem se do stropu, dýchala těžce a zhluboka. Nebylo kam utéci, nebyla možnost vyhlásit stopku a zavolat: „mám strach, prosím vše zastavte, já nechci, já se strašně moc bojím.“ Cvakla poslední pojistka na kolečku mé postele. Počítala jsem cestou zářivky na stropě. Výtah malinko zarachotil a za pár minut jsem se ocitla na operačním stole. Nemocniční pach mi prolézal mé nahé tělo. Obě ruce mi sestra přivázala a napíchla uspávací látku. Obrovský světelný talíř mi svítil nad hlavou. Kolem mě se postavilo šest lidí. Vše bylo připraveno.

Já ještě nespím, j á    j e š t ě    n e   . . .

Smrt pevně anděla sevřela, aby tango dostalo správný spád. Nebránil se. Věděl, co ho čeká a byl připraven. Po čtyřech hodinách smrt opatrně a zlehka sevření povolila. Hlubokým pohledem andělovi naznačila, že tančit o život budou ještě několikrát.

Morfium, Tramal, morfium, Tramal a bolest stejně rozžírala mé tělo. Zavřela jsem oči, které byly už bez slz. Rukama jsem bolestí svírala matraci a čekala na další drogy, které mě dostávaly za prostor prahu lidské snesitelnosti.

Můj život se do té doby skládal z pocitů…radosti, štěstí, smutku, čekání, bolesti, naděje, zoufalství, těšení se a víry. Ano, vše je o pocitech, z kterých se stávají během chvilky vzpomínky. Z „tady a teď“ je okamžitě minulost...a v budoucnost jsem teprve věřit začala.

Přežila jsem.

Neměla jsem však ani tušení, co mě čeká. Boj o můj život trval hodně dlouho. Po roce jsem byla postavena před pátou operaci s tím, že mě již neotevřou, protože mám vyhnisanou celou břišní dutinu.

Motýl tiše pozoroval tančící pár...zas a znovu. Smrt ožírala křídla a trhala andělovi z těla maso. Bod zlomu se nekonal. Smutek, který zavládl v andělovi, nešlo zakrýt. Věděl, že síly musí sebrat někdo jiný.

Dodnes netuším, kde jsem vykouzlila z nemocného, vychrtlého a zuboženého těla sílu. Přesvědčila jsem sebe, lékaře a operace se konala. Po probuzení jsem si prošla peklem, které bych nepřála nikdy nikomu, ale já věděla, že musím přežít kvůli mým dětem. Přijala jsem bolest se vztyčenou hlavou a rozřezané tělo nevnímala. Procházela jsem utrpením, přesto jsem přestala proklínat a přísahat, že už neudělám ani jediný krok.

Z ničeho nic se zavřely dveře. Anděl zvedl oči. Věděl, že odešla. Neměla kosu a nešel z ní strach. Pomalým krokem odkráčela a anděl mohl svobodně rozevřít a napnout svá bělostná křídla. Tango se smrtí skončilo…

Skutečnou smrt během svého života nevidíme a když, tak pouze zřídka. Dříve lidé umírali doma a smrt byla součástí jejich života. Smrt, skutečná smrt je pro nás dnes schovaná za zdí nemocnic, hospiců atd. Tím pádem jsme ji jako společnost vytěsnili, nedotýká se nás, nepřemýšlíme nad ní…neexistuje. Tisíckrát vyslovíme věty jako: „až umřu, ještě se chci dožít, snad přežiji, chci umřít až za…

Smrt je neoddělitelnou součástí našeho života. Jen mi ji vytěsnili a žijeme konzumně, rychle, ve stresu, stále něco musíme, nesmíme a do klece nesnesitelnosti zavíráme sami sebe. Na každého čeká: „Crrrrrr…signál pro sanitáře...nápis fixou na stehno a kartička na palci…

Nevím, zda si pro mě „Ona“ přijde zítra nebo až za čtyřicet let. Tři roky jsem čistá a věřím, že si můj anděl strážný poslední tango zatančí se smrtí...až za hodně dlouho. Polibek na čelo jsem od ní nedostala, proto vnímám život trošku jinak a samu sebe neberu až tak vážně…a svůj život miluji, takový jaký je.

Vše je o pocitech…a svůj život máme ve svých rukách právě teď, právě nyní, právě v tento okamžik…a něž „Ona“ přijde, můžeme si s ním naložit, dle své libosti.

...

Opatrujte se

Andrea

 

 

Autor: Andrea Anna Peldová | pondělí 9.1.2012 6:25 | karma článku: 39,50 | přečteno: 5620x
  • Další články autora

Andrea Anna Peldová

Dámy, Vesmírný objednávkový servis nefunguje!

Měla bys být chvíli sama. Přijde, když to nečekáš. Napřed si uzavři bývalého. Vůbec ho nehledej, najde si tě sám. Zadaného nikdy! Věnuj se sama sobě. Moc nad tím přemýšlíš. Na rozvedenýho bacha. Nech tomu volný průběh.

25.6.2020 v 7:00 | Karma: 20,84 | Přečteno: 970x | Diskuse| Společnost

Andrea Anna Peldová

Jak se neseznámit na seznamce

„Hledáš lásku a vztah na celý život? Na seznamce se každý rok seznámí desetitisíce mužů a žen z celé ČR. Podle statistiky se každý 3. člověk v České republice seznámí přes seznamku. Je to běžný trend v současné hektické době."

14.6.2016 v 6:34 | Karma: 42,78 | Přečteno: 39966x | Diskuse| Společnost

Andrea Anna Peldová

Pánové, nejste v tom sami

Jednoho dne, takhle po ránu, při ranní kávě se Bůh nudil. „Stvořil jsem k mé spokojenosti vše, ale něco tomu přeci jenom schází.“ Jako správný chlap se podrbal a zamyslel: „nemám se čemu tak nějak od srdce zasmát."

4.5.2016 v 10:16 | Karma: 26,62 | Přečteno: 2749x | Diskuse| Osobní

Andrea Anna Peldová

Šaty z polibků

Zalila si dvě lžičky kávy horkou vodou. Jenom k oušku. Zbytek patřil mléku. Třikrát ji lehce zamíchala a ...

2.5.2016 v 7:01 | Karma: 25,43 | Přečteno: 1222x | Diskuse| Poezie a próza

Andrea Anna Peldová

Zkrácené závěrečné titulky v komerční televizi

Přišel čas zkracování, tak jako ve filmu Postřižiny Bohumila Hrabala, kdy se paní Maryša rozhodne své dlouhé kadeře zkrátit. "Ustřihla jsem si vlasy!"

20.4.2016 v 11:57 | Karma: 31,96 | Přečteno: 2605x | Diskuse| Kultura

Andrea Anna Peldová

…a zázraky se dějí

Začalo pršet. Konečně. Stála jsem uprostřed horkem vyprahlého města. Vyzula jsem si mokré boty, zaklonila hlavu, rozevřela ruce a nechala se promočit letním deštěm, až na kost.

19.4.2016 v 15:40 | Karma: 25,57 | Přečteno: 946x | Diskuse| Poezie a próza

Andrea Anna Peldová

Šok po páté etapě aneb Dominiku, chci tě!

Dobré jitro, musím se s Vámi podělit o to, co se mi stalo. Vracím se domů po páté etapě z Andalusie. Stojím ve výtahu v cyklistickém reprezentačním dresu, v tretrách a v přilbě...

7.3.2016 v 8:05 | Karma: 19,42 | Přečteno: 761x | Diskuse| Ostatní

Andrea Anna Peldová

Vymře v diskuzi a v blogu plácnutí přes zadek?

Je šlechetné, že zachraňujeme plejtváka obrovského, černoušky z Afriky a kritizujeme politické vedení, kouření v restauracích, padesát odstínů šedi a polské piškoty.

24.10.2015 v 16:18 | Karma: 29,07 | Přečteno: 5073x | Diskuse| Ostatní

Andrea Anna Peldová

Tlustá Andrea aneb v pondělí začnu!

Žena nevěděla radostí, kam dříve skočit. Položila dítě do postele a běžela vařit kaši. Když uvařila, Otesánek ji všecku snědl. „Mámo, já bych jedl!“

22.9.2015 v 8:42 | Karma: 28,37 | Přečteno: 1549x | Diskuse| Ostatní

Andrea Anna Peldová

Nenapsaná

Vezmi si plášť, ať neprokřehneš zcela, a zavři oči, abys neviděla, - v takovém nečase, takovou cestou jdu.

14.9.2015 v 7:12 | Karma: 18,34 | Přečteno: 499x | Diskuse| Fotoblogy

Andrea Anna Peldová

...a tak běhám

Když mě nesl tenkrát čáp v zobáku, vyprávěl za letu děsně sprostý vtipy, kterým se nahlas a nekontrolovatelně chechtal.

23.7.2015 v 18:51 | Karma: 27,72 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Ostatní

Andrea Anna Peldová

Olympijský medvěd z Moskvy

U nás na vesnici, když se řeklo: „jedeme do města“ byl to svátek. Velký! Takový ten, kdy si oblečete vyžehlené voňavé šaty a obujete vyleštěné sváteční boty.

17.6.2015 v 6:33 | Karma: 21,39 | Přečteno: 920x | Diskuse| Ostatní

Andrea Anna Peldová

Nesedej si na zem, nastydnou ti vaječníky

Nevěděla jsem přesně, co vaječníky jsou, ale tušila jsem, že je to něco sprostýho. Možná i tajnýho a důležitýho...jinak by mi tuto větu maminka neříkala celé mé dětství.

10.6.2015 v 8:49 | Karma: 32,97 | Přečteno: 2033x | Diskuse| Ostatní

Andrea Anna Peldová

Jak přežít třídní schůzky?

V plném pubertálním proudu, bych třídní schůzky ZAKÁZALA!

5.5.2015 v 10:34 | Karma: 28,94 | Přečteno: 1475x | Diskuse| Ostatní

Andrea Anna Peldová

Točité schodiště

ve Vatikánských muzeích je natolik zajímavé, že jsem muzea proběhla netypickou a neturistickou rychlostí, jen abych mohla na schodišti strávit více času...

23.4.2015 v 6:04 | Karma: 17,40 | Přečteno: 662x | Diskuse| Fotoblogy

Andrea Anna Peldová

Oprýskaný hrnek na pavlači

"Scházíš mi. Chtěl bych tě dnes vidět."

16.4.2015 v 23:37 | Karma: 20,90 | Přečteno: 702x | Diskuse| Poezie a próza

Andrea Anna Peldová

Lidská mláďata (fotomatiné)

A žena, jež chovala na prsou své dítě, řekla: Promluv k nám o dětech. A on pravil:

13.4.2015 v 7:00 | Karma: 19,65 | Přečteno: 587x | Diskuse| Fotoblogy

Andrea Anna Peldová

Rok splněných přání

K tomu, abychom si začali plnit sny, nemusíme stát na konci své životní cesty. Stačí k tomu pár mizerných let života.                                                                                                                                                                                                                           

7.2.2015 v 9:12 | Karma: 32,86 | Přečteno: 2962x | Diskuse| Fotoblogy

Andrea Anna Peldová

Slova žijící na listě papíru

Slova, co zůstávají v srdci...                                                                                                                                     

10.1.2015 v 16:53 | Karma: 17,09 | Přečteno: 840x | Diskuse| Fotoblogy

Andrea Anna Peldová

Všechny cesty vedou do Říma

                                                                                                                                     

20.11.2014 v 6:25 | Karma: 16,11 | Přečteno: 813x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 148
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6676x
miluji život a humor

(andrea.peldova@seznam.cz)