Zkrácené závěrečné titulky v komerční televizi

Přišel čas zkracování, tak jako ve filmu Postřižiny Bohumila Hrabala, kdy se paní Maryša rozhodne své dlouhé kadeře zkrátit. "Ustřihla jsem si vlasy!"    

„Když jsem šlápla do pedálů, pan Boďa se mnou chvilku běžel a přidržoval mi vlasy, aby se mi nedostaly do řetězů nebo do drátů. A když jsem nabrala dostatek rychlosti, pan Dóďa hodil do vzduchu cíp mého účesu, jako se vyhazuje do vzduchu hvězda nebo drak do nebe, a zadýchán se vracel do krámu. A já jsem jela a vlasy za mnou vlály, slyšela jsem jejich praskot, jako když se mne sůl nebo hedvábí, jako se vzdaluje déšť po plechové střeše, jako se smaží vídeňské řízky, tak za mnou vlála ta pochodeň vlasů.“

Tak přesně takovou pochodeň nám komerční televize v rámci úspory velmi drahého času, ustřihla!

Je od nich milé, že nám během dne předloží desítky upoutávek na různé TOP filmy. Bohužel, v rámci úspory, neshlédneme celé filmové dílo, včetně závěrečných titulků a ústřední písně/hudby.

Zrychlovat, zužovat do okénka, naňahňat do spodní lišky?  

Zbytečné!  

Na dnešního diváka čeká úvod, dějová část, neboli příběh a ihned po polibku hlavní hrdinky princem, vyskočí brutálně růžová dodatková mezititulka, kde si N-E-S-T-I-H-N-E-T-E přečíst nic o tvůrcích filmu ani dabingu.

Pro mne, je to divácký šok!

Jsem náročný divák. Když už mě něco zaujme, nechám se vtáhnout do děje, příběhu a hudby. Jsem tam. Celá! Jezdím na kole a vlasy za mnou nádherně vlají. Slyším jejich praskot, jako když se mne sůl nebo hedvábí, jako když se vzdaluje déšť po plechové střeše, jako když se smaží vídeňské řízky…a v tom mi komerční televize VLASY USTŘIHNE!

Vyskočí na mě úplně debilní hudba, jeden až dva „křiklavě barevné“ slajdy a nazdar. Jedeme dál. Čas jsou peníze.

Chtěl jsi závěrečné titulky? - „Stejně je nečteš!

Chtěl jsi závěrečnou hudbu filmu? – „Měl jsi ji na začátku!“

Chtěl jsi ještě chvilku zavřít oči a cítit, jak ti pan Dóďa háže do vzduchu cíp vlasů, jako když se vyhazuje do vzduchu hvězda? – „Tak to musíš do nekomerční televize!“

Nevím jak Vám, ale mě to vadí. A to velmi. Proto jsem filmy na komerčních televisích přestala sledovat. Řeším to tak, že si film stáhnu a v klidu se na něj podívám. Potřebuji mít čas na závěr. Zavřít oči, vnímat hudbu a nechat dojet pocity z příběhu. 

Takže, milé komerční televize, v rámci úspory velmi drahého času zkracujte, ale beze mne.

Krásný den všem přeje Andrea :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Andrea Anna Peldová | středa 20.4.2016 11:57 | karma článku: 31,96 | přečteno: 2605x
  • Další články autora

Andrea Anna Peldová

Pánové, nejste v tom sami

4.5.2016 v 10:16 | Karma: 26,62

Andrea Anna Peldová

Šaty z polibků

2.5.2016 v 7:01 | Karma: 25,43

Andrea Anna Peldová

…a zázraky se dějí

19.4.2016 v 15:40 | Karma: 25,57

Andrea Anna Peldová

Nenapsaná

14.9.2015 v 7:12 | Karma: 18,34

Andrea Anna Peldová

...a tak běhám

23.7.2015 v 18:51 | Karma: 27,72

Andrea Anna Peldová

Točité schodiště

23.4.2015 v 6:04 | Karma: 17,40

Andrea Anna Peldová

Oprýskaný hrnek na pavlači

16.4.2015 v 23:37 | Karma: 20,90

Andrea Anna Peldová

Rok splněných přání

7.2.2015 v 9:12 | Karma: 32,86

Andrea Anna Peldová

Vítejte v cirkuse AAP

14.10.2014 v 17:11 | Karma: 20,63
  • Počet článků 148
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6676x
miluji život a humor

(andrea.peldova@seznam.cz)