Oprýskaný hrnek na pavlači

"Scházíš mi. Chtěl bych tě dnes vidět."  

"To není dobrý nápad..."
"Nejde mi to. Slyšíš? Nejde!"
"........."
"Vrátím čas! Uvidíš."

Vyznání lásky. Jeho způsobem. Nelogickým a nepochopitelným způsobem. Měla bych se otočit a nasadit šťastný výraz. Skočit mu do řeči a dělat, že neslyším, co říká. Převálcovat ho mojí skvělou prací, úspěšným projektem, novým autem a vydařenou dovolenou. Nic z toho mi nešlo vyslovit. Zaskočilo mě, že vytočil mé číslo.    

„Jsi tam?“ Zeptal se chraplavým a smutným hlasem.

„Jsem…“  Zašeptala jsem tiše, se slzami v očích. Sesunula jsem se po zdi dolů a seděla schoulená v rohu špinavé chodby s namáčknutým mobilem na uchu. Měla jsem šíleně velkou potřebu slyšet jeho dech. Cítit jeho vůni. Jeho rty. Jeho ruce. Jeho. JEHO CELÉHO!!!!   

Utápěl mě v šatech z polibků. Tělo mi pálil vášní. Vyčerpával milováním a k ránu mi šeptával pohádky do mých propocených pramínků vlasů. A pak? A pak se několik týdnů neozval!

„Poslouchej mě. Z Beauvais odlétám po obědě. Navečer mám v Praze jednu důležitou schůzku a kolem sedmé tě budu čekat…ano?“

Snažila jsem se rozpomenout na kapsy plné lži, na slunce, které už nepálí, na dlaně, přes které nechci vidět...rozklepaná v rohu špinavé chodby, s namáčknutým mobilem na uchu. 

„Lásko, proč mlčíš. Stalo se něco? Ty někoho máš?“ Zeptal se opatrně a nejistě.

Překvapil mě touto otázkou. Nikdy ji za celé ty roky nepoložil. Nikdy se nezajímal. Nemusel. Sdělovala jsem mu tyto informace sama. Snažila jsem se v něm nenápadně vyvolat žárlivost, pocit, že mě ztrácí. Nevím proč jsem to dělala, bylo to zbytečné.

Nikdy mi nepařil, jen se do mě tenkrát bláznivě zamiloval… 

Držela jsem klíče v dlani. Klíče jeho lásky. Klíče nesplněných snů. Klíče plné jeho hypotéky s jednou postelí, s jedním oknem a vysvětlila mu, že nikoho nemám. Přesvědčivě jsem nastínila, že jsem od našeho rozchodu sama. Bez vztahu, bez milence, volná, věnující se sobě a mé práci. Někdy i mlčet bolí, natož mu odpovědět: „mám,“ a zmáčknout na mobilu červené sluchátko.

Sedět s ním nahá v malé garsonce, držet oprýskaný hrnek s cigaretou na pavlači a neřešit, že svítá, bych chtěla, ale už to není možné.

 

…proto jsem raději položila.   

 

 

 

Autor: Andrea Anna Peldová | čtvrtek 16.4.2015 23:37 | karma článku: 20,90 | přečteno: 702x
  • Další články autora

Andrea Anna Peldová

Pánové, nejste v tom sami

4.5.2016 v 10:16 | Karma: 26,62

Andrea Anna Peldová

Šaty z polibků

2.5.2016 v 7:01 | Karma: 25,43

Andrea Anna Peldová

…a zázraky se dějí

19.4.2016 v 15:40 | Karma: 25,57

Andrea Anna Peldová

Nenapsaná

14.9.2015 v 7:12 | Karma: 18,34

Andrea Anna Peldová

...a tak běhám

23.7.2015 v 18:51 | Karma: 27,72

Andrea Anna Peldová

Točité schodiště

23.4.2015 v 6:04 | Karma: 17,40

Andrea Anna Peldová

Rok splněných přání

7.2.2015 v 9:12 | Karma: 32,86

Andrea Anna Peldová

Vítejte v cirkuse AAP

14.10.2014 v 17:11 | Karma: 20,63
  • Počet článků 148
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6676x
miluji život a humor

(andrea.peldova@seznam.cz)